Co vás k tomuto názoru vede?
Radní se rozhodli ještě více zvýhodnit nízkopříjmové skupiny obyvatel. Věk lidí, kteří za autobusy ve městě vůbec neplatí, snížili ze sedmdesáti na pětašedesát let. Zachována zůstala i velmi výhodná cena pro žáky a studenty, kteří jezdí jen za stokorunu měsíčně. Kompenzuje to mírné navýšení cen u čipových karet a výraznější nárůst přímých plateb u řidiče. Smyslem je i maximální snaha, aby cestující přešli na platby čipovou kartou.
 
Bylo z vašeho pohledu zdražování nezbytné?
Bohužel ano. Poslední změna tarifů se datuje do roku 2001. Až do loňska se městu dařilo zvyšující se náklady kompenzovat, aniž by muselo zvyšovat jízdné. Letošní navýšení daně z přidané hodnoty, pohonných hmot i energií ale bylo velmi výrazné. Další náklady přineslo zavedení nové linky z Charvátské Nové Vsi do Staré Břeclavi, po které lidé dlouho volali.
 
Proč nešlo město cestou zvýšených dotací dopravci?
I ty radnice navýšila, roční příspěvek stoupl o čtyři sta tisíc korun. Na městskou hromadnou dopravu jde nyní z městské kasy téměř třináct milionů korun. Cestující pak zaplatí dalších asi sedm milionů. Já osobně bych byl velmi rád, kdyby byla městská hromadná doprava v Břeclavi pro všechny zadarmo, čímž by se maximálně zatraktivnila. Tyto miliony by ale zcela jistě někde jinde chyběly. Valná část lidí si nadto dnes stejně nedovede cestování jinak než osobním autem představit.