„Stránka nám pomáhá v rychlosti. Když se třeba odpoledne vrátíme ze soutěže, dám tam ještě ten den fotky. Děti si je mohou ihned stahovat. Odpadá tak zbytečné vypalování na cédéčko a různé předávání,“ říká vedoucí taneční skupiny E.M. Dancers Eva Blažková.

Totožně mluví většina zástupců oslovených organizací. Zveřejňování informací na sociálních sítích je v současné době téměř nutností. Alespoň tedy pro lidi, kteří stojí o propagaci.

„Facebook hýbe mládeží, ale profily si na něm zakládají stále starší lidé. Podle mě se díky tomu šíří zprávy velice rychle a dostávají se do podvědomí. Jakmile něco vložím, ví o tom daleko více lidí, než když to udělám přes klasické webové stránky,“ vypráví instruktorka zumby Lucie Košťálová.

„Zásah“ více lidí

Díky možnosti komentování téměř jakéhokoliv vloženého materiálu, získávají zástupci a vedoucí pracovníci zpětnou vazbu. Ihned po vložení názoru vědí, zda se například taneční program divákům líbil. Stejně tak, co je potřeba zlepšit.

„Navíc nám to pomáhá v tom, že když napíšu, že je zrušený nejbližší trénink, zjistím, kolik lidí si zprávu přečetlo. Dosáhnu tím až k osmdesáti procentům dětí, které máme ve skupině. Dříve, když jsem posílala mail, odpověděly třeba jen tři,“ srovnává Blažková.

Košťálová se o vkládání novinek, programu a fotogalerií snaží každý den. Ostatní tak vědí, kdy a kde se uskuteční další hodina zumby. „Po pracovním mailu a dokumentech je sociální síť třetí věcí, kterou automaticky zapínám po spuštění počítače,“ přiznává instruktorka.

Na Facebook se rozhodl vsadit rovněž provozovatel břeclavského hudebního klubu Piksla Václav Hanzl. „Výměna informací funguje oboustranně. Lidé napíší, nebo nechají vzkaz. Zveřejňování programu je důležité, protože se k němu návštěvníci dostanou včas. Materiály vkládám každý týden, někdy i častěji,“ tvrdí Hanzl. Díky tomu si lze prohlédnout rozsáhlou fotogalerii z uskutečněných akcí a přečíst dojmy účastníků.