„Územní plán rušíme v místech, kde jsou trasy rychlostních silnic vyznačené. Včetně souvisejících staveb, křižovatek a ochranného pásma,“ uvedla v rozhodnutí předsedkyně senátu Milada Tomková. Důvody soud zatím oficiálně nezveřejnil.

Podle právníka Ekologického právního servisu se žalobci zaměřili na to, že silnice nejsou zakresleny v nadřazeném územním plánu i přesto, že jejich význam je větší než místní. „Je to důsledek chaotického a nekoncepčního přístupu k tvorbě územních plánů,“ podotkl Jarmič.

Ze stejného důvodu už loni soud zrušil územní plán města Brna v místě, kde R43 protíná Bystrc. A podobná žaloba na soudě leží také od lidí z Malhostovic.

Podle krajského radního pro územní plánování Davida Macka jsou rozhodnutí soudu signálem pro urychlené schválení krajských zásad územního rozvoje. „Po něm is obce mohou silnice do územního plánu vrátit. Zásady schválíme takové, aby se jich další žaloby nedotkly,“ upozornil Macek.