Rozlétání? Nová šance

Místo aby pravidelné linky z brněnského letiště přibývaly, v posledním roce mizely. Někteří lídři však vidí v současné koronavirové krizi šanci na restart a letiště v brněnských Tuřanech chtějí rozlétat. „Brno má usilovat, aby bylo ohledně letišť dvojkou v České republice,“ míní lidovec Jan Grolich.

Naopak Libor Bláha z SPD je skeptický. „Mám obavy, zda to vyjde, když se tento krok nepodařil v bohatých dobách,“ uvedl.

Selhala v přímém přenosu

Jihomoravský kraj se podle sociálně demokratického radního Víta Rajtšlégra vypořádal s koronavirovou nákazou velmi dobře, a to jak v krajských zařízeních sociálních služeb, tak v nemocnicích.

Kritika především od KDU-ČSL i ODS zamířila nad kraj. „Sledujeme selhání vlády v přímém přenosu, protože jsme se v takové krizi neměli vůbec ocitnout. Opatření vlády neměla být úplně uvolněna tak, jak byla. Hlavně se měly přes prázdniny připravit scénáře pro ředitele škol a zřizovatele sociálních služeb,“ řekl lídr lidovců Jan Grolich.

Penzisté chtějí zůstat doma

Mikulov Teď se bude poklepávat na základní kámen domova důchodců v Hustopečích na Břeclavsku. Připravené jsou projekty pro Bučovice na Vyškovsku a také pro Miroslav na Znojemsku. Tak ve čtvrtek v Mikulově představil krajský výhled pro stavby, v nichž se má pečovat o nejstarší Jihomoravany předseda finančního výboru zastupitelstva a lídr komunistů Stanislav Navrkal. „Stát ale třikrát změnil dotační pravidla pro to, jak mají tyto domy vypadat,“ upozornil na problematické financování hejtman Bohumil Šimek z ANO.

Dodal, že kraj by měl podporovat i domácí péči. „Osmdesát procent lidí chce zůstat doma, ale dnes nemají jinou možnost, než jít do domova. Protože jejich blízcí si nemohou dovolit přijít o práci a starat se o staršího člověka. Musíme mnohem víc posílit domácí péči,“ dodal lídr křesťanských demokratů Jan Grolich.

Diskutující se zároveň shodli na tom, že jižní Morava dostává od státu mezi kraji nejméně peněz na sociální služby.

7 volebních lídrů se shodlo na správnosti nákupu 37 nových elektrických vlaků za téměř sedm miliard korun. Jiří Nantl dorazil později. „Tolik nových vlaků za patnáct procent ceny se už opakovat nebude,“ řekl Bohumil Šimek. Zbytek pokryla dotace. „Jediný velký strategický krok, který toto vedení dotáhlo do konce,“ komentoval Jan Grolich.