Studenti by tak nově mohli možná už od 1. září letošního roku navštěvovat obor Technické lyceum, který pojme až sto dvacet studentů, tedy třicet studentů v každém ročníku. Krajský úřad Jihomoravského kraje připravuje odeslání žádosti o změnu oborové struktury na ministerstvo.
Důraz se bude klást na výuku matematiky, fyziky a cizích jazyků. Další vzdělávání se pak předpokládá na vysokých školách. „Vedle humanitních oborů je důležité podporovat také maturitní směr pro technické střední školy. Data nám ukazují, že studenti velmi často pokračují na vysoké školy a je potřeba takto nastavovat střední školství," komentoval změnu Jiří Nantl, který je náměstek hejtmana jihomoravského kraje pro vzdělávání, zdravotnictví a strategii chytrého regionu.
Novinkou pro břeclavskou střední školu je také otevření tříletého výučního oboru instalatér, který má navrhovanou kapacitu devadesát studentů ve třech ročnících. I u tohoto oboru se připravuje odeslání žádosti o změnu oborové struktury na ministerstvo. Aktuálně škola nabízí i další učební obory jako kadeřník, elektrotechnik, strojní mechanik nebo obráběč kovů. V maturitním směru pak žáci mohou navštěvovat obory strojírenství, provoz a ekonomika dopravy, mechanik elektrotechnik a obchodní akademii.
Žáci základních škol z Hodonínska i Břeclavska jsou hluboko pod republikovým průměrem, pokud se přihlášek na maturitní obory středních škol týká. Jak totiž uvádí aktuální analytická zpráva sociologické výzkumné organizace PAQ Research, celorepublikově se na obory s maturitou hlásí téměř sedmdesát procent školáků. Na Hodonínsku však jen 63,5 procenta a na Břeclavsku dokonce pouze 55,3 procenta. Ministerstvo se zabývá tím, že by v devátých třídech prošly testy všechny děti. Výsledky by pak ukázaly, zda mají děti studijní předpoklady.