„Vysílač vyhodnocuje, s jakou pravidelností a po jakou dobu se uživatel pohybuje v lokalitě. Zachycuje tak například i individuální ubytování, nekomerční zařízení nebo cesty spojené s chatami a chalupami,“ vysvětlil Martin Šauer z katedry regionální ekonomie Masarykovy univerzity.

Pokud se jedná o pravidelné cesty do regionu, algoritmus je dokáže vyhodnotit a dané osoby mezi návštěvníky nezařazuje.

Zatímco záznamy hromadných ubytovacích zařízení během nejsilnějších letních měsíců evidují na jižní Moravě necelých devět set tisíc turistů, podle mobilních dat jich zamířilo v létě do regionu více než tři a půl milionu. Převažují domácí návštěvníci nad zahraničními v poměru devět ku jedné.

Ze zahraničí na jižní Moravu zavítalo v letních měsících více než tři sta padesát tisíc turistů. Přicházejí především z Polska, ze Slovenska a z Německa.

Návštěvnost jednotlivých oblastí Jihomoravského kraje dle dat mobilních operátorů.Zdroj: Centrála cestovního ruchu - Jižní Morava

Regiony jako Moravský kras nebo Brněnsko mají návštěvnost celoročně stabilní. Naopak u Znojemska a Podyjí či Pálavy a Lednicko-valtického areálu je v datech patrný výrazný nárůst v době léta a vinobraní, zejména s přihlédnutím na počet přenocování v lokalitě.

„Data za poslední čtvrtletí loňského roku ještě zpracováváme. Vidíme nicméně už nyní, že vinařská turistika ve třetím čtvrtletí měla na návštěvnost regionu významný vliv a jsme zvědaví, jak se do čísel promítne návštěvnost vánočního Brna,“ shrnula ředitelka Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava Martina Grůzová.