„Všimla jsem si toho už několikrát, když vjíždím do Břeclavi. Podél silnice chodí lidé s nákupy, často vidím i maminky s kočárkem. Nebezpečné mi to přijde hlavně pro cyklisty, kteří přejíždějí přes silnici z druhé strany,“ popsala řidička Marie Navrátilová.

Ředitel břeclavského Tesca Jiří Kaderka ale zatím žádné negativní reakce zákazníků nezaznamenal. „Nevím o tom, že by si zákazníci stěžovali,“ vyjádřil se pro Deník.

Projekt břeclavského Tesca měl na starosti manažer Roman Havlišta. Ten argumentuje tím, že společnost postavila břeclavský hypermarket přes〜ně podle stavebního povolení. „Chodníky v projektu nebyly. Vybudovat je ani dodatečně nemůžeme, protože na ně nemáme stavební povolení. Vedení města je po nás ostatně ani nepožadovalo. Navíc se jedná o pozemky, které nejsou ve vlastnictví Tesca,“ nechal se slyšet Havlišta.

Nedostatek, při kterém může jít o lidské životy, tedy bude muset zřejmě vyřešit vedení města. Vedoucí odboru vnitřních věcí břeclavské radnice Zdeněk Opálka o problému chybějících chodníků ví. „Budeme asi muset hledat nějaké řešení. Problém je ale v tom, že pozemky, na nichž by měly chodníky stát, jsou soukromé. Nutná je proto domluva s jejich vlastníky a vykoupení těchto pozemků,“ přiblížil.

Pokud se vedení radnice pro tuto investici rozhodne, podle Opálkových slov jednat s Tescem rozhodně bude. „Záleží ale na jejich dobré vůli, jestli nám vyjdou vstříc. Ve smlouvě nic takového nemají,“ doplnil.

Také místostarosta Břeclavi Pavel Dominik si uvědomuje, že cesta po krajnici může být pro chodce a cyklisty nebezpečná. „Zatím jsme ale o této věci oficiálně nejednali. Hypermarket je totiž otevřený teprve měsíc. Město při jeho výstavbě hrálo malou roli. Šlo o investici Tesca na soukromých pozemcích v souladu s územním plánem. Domnívám se, že k výstavbě chodníků nakonec dojde,“ vyjádřil se.