Nízkopodlažní elektrobus společnost Bors testuje na různých linkách břeclavské městské hromadné dopravy už několik dní, a to zejména v dopoledních hodinách. „Postupně se v něm střídají také řidiči, aby si fungování vozu vyzkoušeli a osahali. Test ukázal například to, že autobus zvládne na jedno nabití ujet namísto výrobcem garantovaných tři sta kilometrů až o sto kilometrů více,“ sdělila mluvčí břeclavské radnice Ivana Solaříková.

Předností elektrobusu je tichý chod i snadná údržba. Samozřejmostí jsou pak i moderní vychytávky jako například USB porty či LED diody na zadních stranách sedadel, které pasažérům s omezenou pohyblivostí umožní najít pro ně určená sedadla. „Celý autobus se může naklonit ke straně, aby se snadněji nastupovalo i maminkám s kočárky či vozíčkářům,“ ujistila Solaříková.

Zdroj: Youtube

Elektrobus do Břeclavi na zkoušku zapůjčila společnost Iveco. Lidé se jím budou moci svézt naposled v pondělí, pak už jej Bors bude připravovat k vrácení, aby si výhody tohoto vozu mohli otestovat v dalším městě. „Elektřina je, ať už to vnímáme jakkoliv, budoucnost osobní i hromadné dopravy. Proto jsme rádi za to, že si můžeme v ostrém provozu Břeclavi otestovat plně elektrický vůz. Výhody i případné nevýhody, ale také jízdní komfort elektrobusů nás zajímá,“ uvedl starosta Břeclavi Svatopluk Pěček.

Vlaky RegioJetu jezdily z Brna a Břeclavi do Chorvatska v turistické sezoně už loni.
Méně vlaků z Břeclavi do Chorvatska? Lepší dodržování řádů, tvrdí dopravce

Kromě nyní zapůjčeného elektrobusu v břeclavské městské hromadné dopravě nyní vozí cestující pouze autobusy na stlačený zemní plyn. „Provozování městské autobusové dopravy máme smluvně zajištěno u společnosti Bors Břeclav. Součástí smlouvy je rovněž obměna autobusů," řekla Deníku Solaříková.

Celkové výdaje města na MHD v Břeclavi:

2020 - 22 422 000,00 Kč
2021 - 22 632 149,14 Kč
2022 - 23 672 024,72 Kč
2023 - 13 118 127,68 Kč (1-4 měsíc)