Prvky diagnostického systému zaměstnanci Správy železnic umístili na konstrukce s pomocí lezecké techniky. „Měření zajistila Zkušební laboratoř Českého vysokého učení technického v Praze, která má k provádění statických a dynamických zatěžovacích zkoušek mostů akreditaci," zmínil Gavenda.

Testovací jízdy zajistila lokomotiva Vectron Správy železnic a vozy Bmz a WRmz 817. „Po základní prvotní analýze naměřených údajů je možné konstatovat, že se při měřicích jízdách konstrukce obou testovaných mostů chovaly stabilně a nevykazovaly známky ničeho atypického. V současné době provádí zkušební laboratoř pražské techniky podrobné vyhodnocení souborů naměřených parametrů pro každou rychlost a útlum obou mostních konstrukcí," uvedl Gavenda.

Dokončení železničáři předpokládají v polovině listopadu. Výsledky provedených dynamických testů by měly na těchto a obdobných mostech umožnit zvýšení povolené rychlosti nad 160 kilometrů v hodině.