Ve třech zakázkách za dohromady více než osmdesát milionů korun se správa chystá zadat výměny dřevěných pražců za betonové a také údržbu železničního svršku. „Výluky budou vždy několikadenní, zpravidla nepřesáhnou týden," ubezpečil mluvčí správy Marek Illiaš.

Jak bude při výlukách uspořádaná doprava, není ještě jasné. „Informace o výlukách se k nám dostávají různě. Existuje sice roční plán, ale ten je orientační. O některých menších výlukách se dozvídáme třeba jen pět dnů předem," vysvětlil zástupce společnosti Kordis Květoslav Havlík.

Kordis má v Jihomoravském kraji na starost sestavování jízdních řádů integrovaného dopravního systému. „Do výluk nemáme šanci nijak zasáhnout, rozhodující slovo má správa železnic. Zasáhnout do nich mohou ještě České dráhy," upozornil Havlík.