Majitelku společnosti Plavby Pálava Lucii Erbanovou ani ve snu nenapadlo, jaké plavidlo kupuje. „Bude nejdelší na celé Moravě. Od ledna urazilo stovky kilometrů z Nizozemska přes Německo. Nyní čeká v mělnickém přístavu na převoz do Pasohlávek,“ říká nadšeně Lucie Erbanová.

Munot vyrobili v roce 1936 ve Švýcarsku. Je to jedna z prvních čtyř lodí plujících na naftový motor. „Při převozu nás příjemně překvapila, na to, že má takový věk a pět let stála. Motor šlape na výbornou,“ tvrdí Erbanová.

Na Horní nádrži, neboli Mušovské, se na ni nalodí až 150 lidí. „V první chvíli nám padla do oka a předčila veškerá očekávání. Skoro všechna okna jsou stahovací. Je jednou z mála takových v České republice. Klimatizaci nepotřebuje, protože paluba profoukne,“ vysvětluje Břeclavanka.

V zázemí plavidla se navíc skrývá bar, toalety, vybavená kuchyně nebo terasa.

Po Horní nádrži vodního díla Nové mlýny se bude plavit Munot. Loď vyrobená v roce 1936 ve Švýcarsku.Zdroj: Plavby Pálava

Čím více majitelka zjišťovala minulost plavidla, tím víc se jí odkrývaly zajímavé skutečnosti. Patřilo totiž nizozemskému pastorovi s cestovní kanceláří. Organizoval plavby po celé Evropě. „Své klienty dovezl do přístavu a autobusy z třicátých let je potom rozvezl k památkám. Loď brázdila i moře,“ zmiňuje žena, která vlastní společnost Plavby Pálava od roku 2013.

Do Pasohlávek plavidlo na nákladním autě přivezou na konci března. Lidem začne sloužit v srpnu nebo až na jaře příštího roku, s možností využití pro doplňkové služby. „V budoucnu si tak lidé na ni užijí plavbu s večeří, narozeninovou oslavu nebo svatbu. Rádi bychom měli i parket s muzikou,“ odhaluje hrdá majitelka.