Změny nastanou poté, co Správa železniční a dopravní cesty opraví hlavní výpravní budovu. „Mají na to hotový projekt i pracovní povolení. Mám písemně od jejich generálního ředitele, že by rekonstrukci mohli začít dělat příští rok. My na ně pak navážeme, protože předtím tam budou jezdit s náklaďáky," vysvětlil Pěček.

Snahu vedení města schvaluje i opoziční zastupitel za Mladé a neklidné Jakub Matuška. „S prostorem přednádraží je určitě potřeba něco udělat. Měl by se především udělat kvalitně, aby tam byla zeleň. Když totiž čekáte na vlak, chybí místo, kde byste si sedli na lavičku do stínu. Snad to neskončí jako autobusové nádraží, kde se osekával projekt skoro na polovinu a je to poznat. Třeba lavičky se tam montovaly dodatečně," řekl Matuška. Vzápětí zmínil: „Pokud má vzniknout pohodlná zóna pro lidi, nemohou tam jezdit auta."

Kvůli odsunu aut z prostoru přednádraží chce vedení Břeclavi rozšířit a upravit stávající parkoviště na bývalém autobusovém nádraží. Nových bude několik desítek míst. „Kromě stávajících prostor by se parkoviště mělo rozšířit ještě o zelenou plochu. Celkem by tam mohlo být osmdesát nebo sto míst. A také místa asi pro tři autobusy," vyjmenoval Pěček.

100parkovacích míst. Až tolik jich má být v budoucnu na bývalém autobusovém nádraží v Břeclavi. Plus místa pro autobusy. Na úkor úbytku parkoviště před vlakovým nádražím.

Zatímco projekt modernizace vzniká, snaha o vybudování parkovacího domu pro jízdní kola je dále. Stavba se stane součástí právě prostoru před nádražím. „Už jsme podali žádost o dotaci. Ta by měla pokrýt devadesát procent nákladů," sdělil místostarosta. Město na dům potřebuje deset milionů korun. Přestože je okresní město Mekkou cyklistů všeho věku, opozičník Matuška je k využití budovy skeptický.

Naopak například Břeclavan Denis Šebestík záměr vítá. „Jde o krok dobrým směrem. Nádraží si zaslouží, aby tam byla služba pro zabezpečení kol. Byl bych rád, kdyby se vytvářelo více podobných bezpečných schránek na strategických veřejných místech," sdělil Šebestík.

Podle něj množství cyklistů ve městě klesá. Důvodem je obava, aby o kola po špatných zkušenostech nepřišli. Pokud Břeclav dotaci získá, dělníci se pustí do práce příští rok.