Barákovi ovšem nevadí uzavírky, ale přístup silničářů, kteří podle něj můžou za často nelogické a zbytečné prodlevy. „Práce na stavbách jsou ukázkou neschopnosti a zároveň arogance Jihomoravského kraje. Práce na sebe nenavazují, mají prodlevu několik týdnů. Omezující dopravní značení umisťují s předstihem dnů i týdnů," rozohnil se Barák

A pokračoval. „Naposledy v úseku od křižovatky na Starovice k Hustopečím byla tři týdny vyfrézovaná silnice s omezením na třicet kilometrů v hodině. Řidiči celou dobu projížděli přes vzniklé prahy. Nový asfaltový povrch začali silničáři pokládat teprve v pátek," uvedl konkrétní příklad údajné šikany od silničářů.

Vše jde podle plánu

Barákova slova odmítá šéf břeclavské pobočky Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Ladislav Hádlík. „Stížnosti nám chodí neustále. Kritici často vidí situaci jednostranně. Například třicetikilometrové omezení je nutné. Při rekonstrukci jsme museli rozkouskovat silnici. Je tam potom nebezpečí, že se uvolní beton, proto je rychlost omezená. Vychází to z technologických postupů," reagoval na kritiku Hádlík.

Podle něj běží všechny práce podle plánu. V současnosti je uzavřený pouze vjezd do Velkých Němčic z důvodu oprav dvou mostů. „Takový projekt si žádá uzavírku. Některé úseky si navíc vyslouží hrubší sanaci, třeba až do hloubky dvaceti centimetrů. Dopravu v té chvíli zkrátka musíme zastavit. Řidiči by si tam mohli poškodit kola. Při pracích na silnici je rovněž potřeba udržovat bezpečnost práce. Navíc téměř nikdo nejede třicítkou, většina jezdí šedesát, ne-li osmdesát kilometrů v hodině," popsal realitu šéf silničářů v okrese.

Opravy silnice se dotkly i obyvatel Staroviček. Tamní starosta Vladimír Drbola měl se silničáři jen jednu negativní zkušenost. „Když frézovali vršek silnice, zjistili, že podklad není pevný, že se drolí. Tyto zhruba deseticentimetrové praskliny bylo třeba odfrézovat. Po dobu čtrnácti dnů se problém snažili vyřešit v délce zhruba sto metrů. Autem se úsek přejížděl dost špatně. Jak potom dělníci sami uznali, dalo se to udělat o dva až tři dny rychleji. To byl jediný takový větší problém. Jinak to zvládli celkem dobře," přiblížil Drbola.

Opravy silnice 425 jsou rozdělené na dvě etapy. Jedna začala v dubnu a skončí v závěru října. Příští rok v dubnu přijde na řadu druhá část rekonstrukcí. „Začnou práce na průtahu Starovičkami, které potrvají nejspíše do konce července," dodal Hádlík.

VÁCLAV PETRŮ