„Normálně nerad ukazuji to, co vyrábím, co české ruce v Austrálii již všechno dokázaly, ale při této příležitosti sama moje manželka řekla: Napiš jim a ukaž historii naší Moravy, co jsme tady v Austrálii postavili už před mnoha lety,“ vysvětluje Čechoaustralan.

Larry dodnes drží australský rekord za největší loď postavenou jedním člověkem. Jak říká, možná je to i světový rekord. „Naše Morava byla čtyřiadvacet metrů dlouhá a jenom na konstrukci trupu a paluby jsem použil devadesát tun speciální oceli,“ popisuje šedesátiletý český emigrant.

„Morava byla pokřtěná Jelínkovou slivovicí a dodnes jezdí někde ve zdraví v Pacifiku a vozí turisty. Ten český prapor jsme si tehdy půjčili z české komunistické ambasády v Sydney, potom jsme ji poctivě vrátili,“ říká.

Od roku 1973 už podle svých slov při stavbě lodí ocel nepoužil, jelikož má tento materiál hodně nedostatků.

Česká republika je podle něj se stavbou lodí ještě v době železné. Zároveň doufá, že konstruktéři brzy začnou používat, jak je to dnes ve světě běžné, speciální aluminium nebo materiál fibreglass, což však není plast. „Lodě stavěné s plochým dnem, to je hrůza sama pro sebe. Je u nich velká možnost převrácení plavidla,“ říká Larry.