Nebýt změny veřejného dopravního systému, mohly být dopady ekonomické krize na Břeclavsku ještě mnohem citelnější. Rozšíření IDS ale přineslo břeclavskému dopravci Bors nové linky i pracovní místa. Pro osmdesát řidičů.

„Momentálně jezdí v našich autobusech více než dvě stě řidičů. Loni ve stejnou dobu jsme jich měli o osmdesát méně,“ potvrdil velký nábor generální ředitel společnosti Bors Břeclav František Zugar.

Současně ale přiznal, že využití pracovní doby profesionálů za volanty autobusů bylo před zavedením integrovaného dopravního systému efektivnější. „Mnohé se změnilo, dnes jezdíme déle do noci a také více o víkendech. Je to úplně jiná dopravní obslužnost. Dříve jsme například končili v Moravské Nové Vsi, teď jezdíme až do Hodonína,“ srovnával místopředseda představenstva Bor­su.

K nárůstu objemu dopravy zajišťované břeclavským dopravcem významně přispělo i zvýšení počtu spojů na Pohořelicku. Po zrušení lokálky z Pohořelic do Vranovic je jich dnes paradoxně více, než když bylo Pohořelicko oficiální součástí břeclavského okresu.

„Autobusy Borsu jezdí místo zrušené lokálky. Žádné negativní ohlasy ke kvalitě cestování jsem neslyšel. Postupně se podařilo vyřešit i připomínky, které cestující zpočátku měli ke skřípající návaznosti na vlaky ve Vranovicích,“ hodnotil pohořelický starosta Josef Svoboda.

Také první muž Přibic František Stankovič si spolupráci s Borsem i integrovaný dopravní systém pochvaluje. „Lidé už si na autobusy zvykli. Doladily se zastávky i dojezdové časy. Když to bude fungovat tak jako nyní, bude to pro nás dobré,“ vyjádřil se Stankovič.

Bors vozí Pohořelické dokonce i do Brna. Z některých částí Břeclavska ale zůstává spojení autobusy na tuto stranu i po zavedení integrovaného dopravního systému mizerné. „Já do Pohořelic jezdím denně do práce, ale autem. Kdybych měl cestovat autobusem, musel bych vyjet ve čtyři ráno, abych byl v Pohořelicích před sedmou. A dvakrát přestupovat,“ kroutil hlavou třeba Rostislav Komosný, který bydlí v Křepicích.

Trasy ani počty autobusů ovšem břeclavský Bors neovlivní. To je věcí společnosti Kordis, která koordinuje krajský dopravní systém.

Díky úspěchům ve výběrových řízeních na nové linky každopádně nakoupil Bors před několika měsíci dvaatřicet nových autobusů. Polovina z nich má nadstandardní výbavu, například klimatizaci. „Některé z nich jezdí právě na Pohořelicku,“ konstatoval Zugar.