Největší změna v jízdních řádech městské hromadné dopravy v posledních letech. Dvaadvacet nových spojů přibude od počátku října v Břeclavi. Na posledním jednání před komunálními volbami to schválili břeclavští zastupitelé.

Většina nových linek posílí dostupnost městských částí Stará Břeclav a Charvátská Nová Ves, zlepší se také spojení do nemocnice nebo návaznost na vlakové spoje. Dalším místem, kam autobusy zamíří, je sídliště Na Valtické. „Velká část obyvatel tohoto sídliště se ráno zdlouhavě přesunuje do centra města na vlak a večer zase zpátky. Ulice jsou tak zbytečně plné aut,“ uvedl vedoucí oddělení dopravy na městském úřadě Josef Darmovzal.

Vlak Českých drah. Ilustrační foto.
Vlakvedoucí vypadl z vlaku na Břeclavsku kvůli špatné kontrole a údržbě dveří

Spoje přibudou ve večerních i v brzkých ranních hodinách, což má pomoci těm, kteří dojíždějí za zaměstnáním mimo Břeclav. „Často jezdím vlakem do Brna a vždycky jsem si říkala, že autobusů jezdí hrozně málo, na každý spoj jsem musela dlouho čekat. Posílení spojů je proto určitě na místě,“ chválila rozhodnutí například Michaela Šůstková.

Ne všichni obyvatelé města ale vidí v navýšení počtu autobusů výhodu. „Všude jezdím autem, je to pro mě daleko pohodlnější. Víc autobusů na silnici je pro mě akorát přítěž a zdržení od plynulého provozu. Kdo je má pořád předjíždět,“ reagoval třeba Břeclavan Petr Novotný.

Na předválečné hody se do Jevišovky sjíždí moravští Chorvaté z celé republiky
Kiritofu v Jevišovce velela koza. Moravští Chorvaté drží předválečnou tradici

Podle šéfa břeclavského oddělení dopravy se ale lidé dalšího zahuštění provozu na už tak často ucpaném hlavním tahu obávat nemusejí. „Ve městě se v žádném případě nezvýší počet autobusů. Pouze budou jezdit častěji, na což máme v jízdním řádu časové rezervy,“ argumentoval Darmovzal.

Nové jízdní řády začnou platit od prvního října. Přinesou nárůst počtu ujetých kilometrů autobusů na 4673 měsíčně, tedy zhruba 56 tisíc ročně. Zvýšení počtu spojů městské hromadné dopravy odčerpá podle radnice z městské pokladny ročně navíc až čtyři miliony korun, podle vývoje ceny paliv.

BARBORA SKOČÍKOVÁ