„Rozhodli jsme se, že když nemůžou lidé za kulturou, přineseme kulturu my k nim až domů,“ překvapila ředitelka Mikulovské rozvojové Petra Eliášová.

Přestože je velmi obtížné dostat kulturu k divákům takříkajíc až do obýváku, v Mikulově se to podařilo. Během dvou natáčecích dní si tamní připravili pro diváky hned několik videí. „Diváci se tak mohou těšit na hudební vystoupení cimbálové muziky Kasanica, kapely CimbalBand a kapely Jazz Petit Q. Abychom program neměli založený jen hudebně, přichystali jsme i rozhovor s proboštem mikulovské kapituly Pavlem Pacnerem, se starostou města Rostislavem Koštialem a také s panem Šubou, který se rozpovídá o tradicích a zvycích Velikonoc,“ nalákala Eliášová, která zároveň poznamenala, že natáčení předcházelo důsledné testování všech účastníků na koronavirus.

Program, který se přenese do virtuálního světa prostřednictvím sociální sítě Facebook a kanálu Youtube, nezapomíná ani na děti. Pořadatelé uspořádali také divadelní pohádku, kterou předtočili v místním městském kině. Chybět nemá ani nabídka vín na velikonoční stůl přímo od šesti velkých vinařů, kteří víno v mikulovské vinařské podoblasti vyrábí.

Natáčecí štáb se přemístil i do Boutique Hotelu Tanzberg, konkrétně do restaurantu známého šéfkuchaře Marcela Ihnačáka, který před kamerou společně s kolegou Michalem Turečkem připravil velikonoční menu. „To vše si mohou diváci prohlédnout během velikonoční neděle 4. dubna z pohodlí svých domovů na oficiálním profilu města Mikulov na sociální síti Facebook, kde je pro návštěvníky vytvořena událost s podtitulem Velikonoční Mikulov 2021,“ poradil mluvčí radnice Dominik Ryšánek.