Důvodem ke změně jízdních řádů byly připomínky a nespokojenost obyvatel. „Jedná se o ucelenou koncepci, která přinese cestujícím větší komfort při užívání městské hromadné dopravy. Chceme navýšit počet spojů, a zároveň zlepšit napojení na vlaky, kterými lidé jezdí do zaměstnání mimo město,“ zdůvodnila za vedení města mluvčí Jana Pelcová.

Pokud zastupitelé návrh posvětí, dojde k navýšení počtu ujetých kilometrů. „Půjde zhruba o 4 673 měsíčně, tedy asi šestapadesát tisíc ročně. Dopad na rozpočet města bude asi tři a půl až čtyři miliony korun ročně podle aktuální ceny paliv,“ vyčíslila mluvčí.

Břeclavský zastupitel a železniční nadšenec Luboš Krátký opravil a zprovoznil historické signalizační zařízení. Takzvaný číňan se vrátí zpět na čestné místo na břeclavském nádraží.
Číňan zacinká v Břeclavi na železnici už příští víkend

Břeclavští si od tohoto kroku slibují také zlepšení tíživé dopravní situace ve městě. „Očekáváme, že lidé místo aut použijí městskou hromadnou dopravu,“ poznamenala Pelcová.

Spoje přibydou také ve večerních hodinách a budou navazovat na příjezdy vlaků z Brna i na požadavky místních zaměstnavatelů. „V brzkých ranních hodinách budou autobusy jezdit častěji, což usnadní obyvatelům dopravu do práce,“ doplnila mluvčí.

Nové jízdní řády mají být přehlednější, pravidelnější a četnost spojů má odpovídat potřebě a obsazenosti. „Přibydou také nové spoje v časech, které podle připomínek občanů a podniků výrazně chyběly,“ doplnila Pelcová.