S motocykly velké zkušenosti nemá. „Kdysi jsem jezdil jako kluk na tátově jawě, ale od té doby jsem nikdy žádnou jinou neměl,“ svěřuje se sochař, který pochází z Beskyd.

Při výrobě použil topolové a akátové dřevo. Původně měla být motorka vyřezána částečně i ze smrku. „Když jsem špalek otevřel, byl vadný, nahnilý. Rozřezal jsem ho na topení a dřevo nahradil zdravým topolovým kmenem,“ popisuje řezbář.

Nejprve udělal zadní kolo, pak pokračoval výrobou dvojsedla. „Místo krytu zadního kola jsou dva listy. Jejich stonky jsou umístěné tak, že vypadají jako dva výfuky,“ přirovnává muž.

Obří hrozen tvoří motor a nádrž, v níž je i víčko. Do hroznu Vitásek vyřezal otvory, do nichž vsadil teleskopy s předním kolem. „A všechno jsem přidělal dřevěnými čepy, není tam jediný kovový vrut,“ odhaluje tvůrce.

Nakonec přidělal řídítka. „Otvor, který byl vidět z přední strany, jsem zakryl obřím vinným listem, na němž je reflektor,“ zmiňuje.

Jeho díla ze dřeva jsou – stejně jako motorka – dutá. „Vyřezávám do nich průduchy nebo komíny, aby sochy dýchaly zevnitř,“ vysvětluje Vitásek.

Na motorce pracoval asi dva měsíce. „Začal jsem ji dělat venku, ale potom přišly mrazy. Musel jsem se odstěhovat do místnosti, kde byla krbová kamna. Potřeboval jsem pracovat v zatepleném prostoru, jinak bych nemohl ani natírat,“ říká sochař.

Nyní se motorka nachází v areálu pily ve Velkých Bílovicích. Už brzy se má ale přestěhovat k tamnímu vinnému motosklepu, kde bude lákat lidi k návštěvě.