Vinařský expres funguje od začátku května, ale dosud je stále ve zkušebním provozu. „Zkoušíme zjistit, o co lidé nejvíce stojí a podle toho cestu a program vláčku naplánovat. Zatím je ale zájem veřejnosti poměrně vlažný. Je to i tím, že o nás moc lidí neví," přiznal Kotas.

Jeho slova potvrdila například obyvatelka Jana Kalinová z Valtic. Že městem „nějaký" vláček projížděl, ví. O co jde, ale netuší. „Každopádně kdybych se rozhodla jet na výlet, spíš využiji kolo," svěřila se.

ÚSPĚCHY I ZKLAMÁNÍ

Podnikatele z Otrokovic to však neodrazuje a nevadí mu ani neúspěch v Hodoníně. Tam atrakci provozoval tři roky, než ji kvůli nízkému zájmu musel zrušit. „Expres máme také v Luhačovicích na Zlínsku a tam to bylo ze začátku podobné. Přitom dnes už jezdíme patnáct let. Snad se to podaří i na jihu Moravy," zůstal Kotas optimistický.

V současné době však podnikatele trápí také nedostatek řidičů. „Výrazně s tím momentálně bojujeme. Měli jsme v plánu, aby vláček jezdil každý den kromě pondělí, ale tím, že řidiči nejsou, musíme nabízet trasu jen od pátku do neděle," uvedl. Pokud by někdo chtěl jet i přes týden, není však podle něj problém. „Stačí se objednat dopředu a určitě se nějak domluvíme," řekl vstřícně.

Důvod k naději mu dává unikátní krajina. „Okolí je opravdu nádherné a je tu spousta míst, která stojí za to vidět," vypočítal Kotas, proč má nový vláček šanci přežít déle, než jak tomu bylo v nedalekém Hodoníně.

Za pravdu mu dává Petr Nohejl z Břeclavi. „Rád si na chvíli sednu a jen odpočívám. A přesně takovou šanci bych ve vláčku měl. Může to být zajímavé," zauvažoval o výletě.

Okruh zabere zhruba dvě hodiny a měří čtyřicet kilometrů. Za celou trasu zaplatí zájemci 150 korun.

Kotas už teď uvažuje, že příští rok bude pořádat akce pro penzisty nebo školy, a zkusí tak zvýšit povědomí o vláčku. „Myslím, že dětem by se mohl zalíbit," doplnil.

DAVID BALÁŠ