Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Marka Illiaše první vlak jede v úseku sníženou rychlostí dvacet kilometrů za hodinu, další pojedou ještě několik dní padesátikilometrovou. „V současné době probíhají na stavbě dokončovací práce a odstraňování nedodělků," upřesnil mluvčí.

Výlukový jízdní řád má platit do čtrnáctého října. „Vybrané spoje jsou nahrazeny autobusy z důvodu pomalé jízdy po ukončené výluce,“ upozornili lidé z valtické radnice na webu města. Bližší informace najdou cestující na webu Českých drah. Podle správců železnice náhradní dopravu tvoří dvě linky.

Omezení kvůli modernizaci trati čeká cestující ještě v příštím roce. „V dubnu 2019 bude ještě výluka pro třetí podbití," dodal Illiaš.



Akce mezi Mikulovem a Valticemi navazovala na loňskou modernizaci trati mezi Břeclaví a Valticemi. Kromě nové stanice Sedlec u Mikulova, která je blíže obci a kde se vlaky budou moci křižovat, stavbaři v Mikulově upravili kolejiště a vybudovali nové nástupiště.

Provoz na silnici mezi Valticemi a Mikulovem omezila rekonstrukce přejezdů pro traťovou rychlost 120 kilometrů za hodinu. „Po ukončení 2. stavby budou dálkově ovládány stanice Boří les, Valtice, Sedlec na Moravě a Mikulov,“ oznámili již dříve správci železnice.