Místostarosta Břeclavi Luboš Krátky z ODS loni na podzim sliboval vystavět chybějící chodník už tento rok. Teď je ale jasné, že termín se zpozdí. „Celá procedura byla složitější, než jsme si na začátku mysleli. Protáhla se jednání s vlastníky, projektant potřeboval více podkladů a více času," zdůvodňoval zpoždění Krátký.

A pokračoval. „Do konce měsíce bude připravená projektová dokumentace pro územní řízení. To bude trvat zhruba tři měsíce, vynasnažíme se ho co nejvíce urychlit. Chodník by měly být hotový na jaře příštího roku," upřesnil místostarosta

Chodník nakonec nebude doplněný cykloridorem, ač město o vybudování původně uvažovalo. „Tento záměr nám zatrhla policie, protože tam už jedny cyklopruhy jsou. Kombinaci nepřipustili," objasnil Krátký.

Potřebu chodníku pro obyvatele Staré Břeclavi potvrdil i provozovatel jedné z tamních restaurací Jiří Císař. „Jakýkoliv chodník, který povede kolem hlavní silnice, bude velmi důležitý. Tesco je hlavním obchodem, kam lidé chtějí a musí chodit hlavně kvůli cenovému zvýhodnění oproti ostatním obchodům. Ta trasa mi přijde velmi nebezpečná," rozvášnil se Císař.

Jak zdůraznil, silnice vedoucí k Tescu je hlavní tepnou Břeclavi, kterou denně projedou tisíce aut. „Pokud tam jde nějaká babička na kole s nákupní taškou, děti nebo rodiny s kočárky, je to pro ně opravdu nebezpečné," upozornil Císař, který tvrdí, že stavba chodníku je nezbytná a kritizuje vedení města, že se projekt dosud nedočkal dokončení.

Také lídr opozičního Pro Regionu Pavel Dominik vyčítá městu prodlevu. „Podle mě se dlouhou dobu nic moc neřešilo. A když se nic neřeší, tak se nic nevyřeší. Přitom mám dojem, že většina koaličních stran měla výstavbu chodníku ve volebním programu," šťouchl si Dominik.

Záměr umožnit Starobřeclavanům dostat se pěšky bezpečně až k obchodu ale kvituje. „Nejedná se sice o nějaký průlomový projekt, ale svůj smysl má. Jde hlavně 
o bezpečnost chodců a cyklistů. Vedení obchodního centra na nich příliš nezáleží, jejich hlavní zákaznickou skupinu tvoří lidé s auty, O cyklisty a pěší by se se tedy mělo postarat město," řekl Dominik.

Vedení Břeclavi vyjde výstavba chodníku na dva a půl milionu korun. Hypermarket se na ní nijak podílet nebude. Lidé ze Staré Břeclavi, kteří se tam vydávají nakupovat pěšky, dosud využívají cyklostezku nebo krajnice. Nakupujícím jedoucím na kole slouží cyklostezka, v místech dvou benzinových pump však pruh pro kolaře chybí.

VÁCLAV PETRŮ