Na první pohled jednoduchá myšlenka si však žádá složitá řešení. Vranovičtí se zabývají železnicí i silnicemi. „Trať rozděluje naši obec na dvě části. Centrum a západní část obce, která zahrnuje ulice U Hlinku, U Hájku, Doliny, Nad Dolinami, Polní a ulici Přibickou. Hlavním cílem obce je vybudovat bezpečné propojení této části obce s centrem," uvedla Petra Klabusayová, jež se na vranovickém úřadu stará o propagaci.

Podle starosty Jana Helikara se v současné době vypracovává prováděcí studie, která se zabývá možnostmi vybudování nového bezbariérového přechodu přes železniční trať. Ten by měl dodat jistotu chodcům i cyklistům. „Studie proveditelnosti bude řešit bezpečnost, bezbariérovost, technickou proveditelnost i možnosti ekonomického pokrytí," zmínil starosta.

Součástí bezpečnějšího propojení obce má být také oprava cesty z Pouzdřanské ulice k vlakovému nádraží.

V plánu je také vybudování nové silnice okolo areálu bývalého Atraxu (ještě dříve Vitany pozn. redakce), včetně veřejného osvětlení. „Podmínkou bylo majetkové vypořádání s Českými drahami, což se v loňském roce, po více než dvaceti letech, podařilo. Vybudováním této nové cesty vzniknou podmínky pro úpravu dopravního značení pro ulice U Hájku, U Hlinku, Sadová, Doliny a Polní," doplnila Klabusayová.

Dojde také k úpravě v lokalitě Kopečky. Představitelé obce chtějí vybudovat novou silnici, chodníky a parkovací místa. Vranovičtí se tam mimo jiné zaměří také na trvalé zajištění pořádku.

Ještě letos vznikne dopravní zóna 30 spojená s opravou chodníku a silnice. Současně tak bude vyřešený bezpečnější pohyb chodců, cyklistů i řidičů v ulicích Obchodní, U Floriánka, Náměstíčko a Pouzdřanská. „Stanovili jsme dlouhodobé vize i krátkodobé plány. Mají podporu veřejnosti i zastupitelstva, což je nezbytný předpoklad pro to, že je postupně naplníme," dodal Helikar.