Jak uvedl ředitel stavby Tomáš Prokop z Elektrizace železnic Praha, zatím jde vše podle plánu. „Nyní je před námi nejvíce náročný stavební postup. Kvůli tomu, že se jedná o provozované koleje. Bude to daleko více problematičtější na organizaci dopravy," nechal se slyšet Prokop.

Současná rekonstrukce zahrnuje úpravu kolejí a výhybek ve střední části stanice. Jejím účelem je zrychlení průjezdu vlaků ve směru Vídeň Brno a Vídeň Přerov.

Prověří dopravu

Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavla Tesaře poté budou moci vlaky do odbočky vjíždět rychlostí osmdesát až sto kilometrů za hodinu, v přímém směru pojedou stejně rychle jako již v dokončených úsecích. „Dosavadní stav neumožňoval kvůli bezpečnosti provozu jízdu vyšší než čtyřicetikilometrovou rychlostí. Nedostatek vyřeší kromě změny polohy kolejí a výhybek také instalace elektronického zabezpečovacího zařízení ve stanici," sdělil mluvčí.

Dále se má zvýšit bezpečnost a spolehlivost provozu, použití bezstykových kolejí se navíc má projevit v klidnější jízdě vlaků.

Jak upozornil Prokop, cestující však musí počítat s výlukami a zpožděními. „Další fáze stavby prověří spíše nás, organizaci dopravy. Na veřejnost nebude mít o moc větší dopad, než je tomu nyní," prohlásil ředitel stavby.

Vlakem přes Břeclav cestuje pravidelně i velkobílovický Vojtěch Vacula. „Rekonstrukce určitě nádraží jen prospěje. Je ale škoda, že hlavní část se uskuteční o prázdninách, kdy lidé nejvíc cestují. Myslím, že možné zpoždění vlaků nebude velkou novinkou," vyjádřil se na adresu dopravců Vacula.

Projekt původně počítal i s tím, že se kvůli rekonstrukci zavede náhradní autobusová doprava. Jak včera zmínil Prokop, k tomuto kroku nakonec nedojde.

Zároveň s pracemi v kolejišti dochází v areálu nádraží i k opravám tamního mostu a budov. Některé získala do majetku SŽDC od Českých drah.

Druhou stavbu zahájili v Břeclavi v dubnu loňského roku. Modernizace se dotýká úseku kolejiště o délce zhruba 1,2 kilometru. Projekt, který z velké části pokryly evropské peníze, počítá také s více než osmnácti kilometry nového trakčního vedení.

Při předchozí první stavbě se dočkalo modernizace osobní nádraží. Včetně nástupišť a podchodu.