A to i v dopravní špičce. „Různých poruch bylo v poslední době o něco víc. Má to dopad na dopravu, tedy bezpečnost a průjezdnost městem. Navíc před vánočními svátky je intenzita dopravy vyšší. My můžeme řešit jen problémy s tím spojené v dopravě. Jinak je to záležitost obsluhy semaforů a vedení města," uvedl vedoucí břeclavského dopravního inspektorátu Jiří Mach.

Jak v pátek sdělila mluvčí břeclavské radnice Eliška Windová, město větší výpadky světelné signalizace nezaznamenalo. „Jsou, ale nemůžeme říct, že častější," řekla Břeclavskému deníku Rovnost.

Policisté i zástupci radnice se shodli v tom, že světelná zařízení jsou zastaralá. „Potřebují obnovu," přikývl Mach.

Milionové náklady

To bude stát desítky milionů. „Světelná signalizace má už své roky. Necháváme si zpracovávat projekt na zlepšení silničního průtahu. Z důvodu koordinace s Ředitelstvím silnic a dálnic jej budeme mít na stole nejspíše v dubnu 2015," oznámila mluvčí radnice.

Jak dále Windová dodala, teprve až tento hotový projekt přesněji napoví, kolik město za celkovou modernizaci semaforů zaplatí. „Předpoklad nákladů je až třicet milionů korun. Jde o velkou sumu peněz, takže se pokusíme najít cesty, jak například díky dotacím začít s obnovou. Je nejlepší vyměnit co nejvíce semaforů najednou," poznamenala mluvčí.

Nové vedení Břeclavi na konci týdne zveřejnilo návrh rozpočtu pro příští rok, v němž je na modernizaci světel vyčleněná částka bezmála čtyř milionů. A to na silnici od Lidické ulice po Poštornou. „Patří to mezi investice nově zařazené do rozpočtu," potvrdila Windová.

Podle ní a dalších obyvatel Břeclavi jsou nicméně větším problémem dopravní zácpy ve špičkách než občasný výpadek semaforů. „V pátek se městem nedá vůbec projet. Nejhorší je úsek mezi kostely, kde se popojíždí v husté odpolední dopravě krokem," nemohla si nevšimnout Adéla Podškubková.

Nové semafory umožní to, co ty stávající ne – takzvanou zelenou vlnu, od níž si Břeclavští slibují zlepšení propustnosti křižovatek.

Údržbu světel zajišťuje společnost Tempos, servis firma AŽD.