Lego roboti na ovládání ukazovali vtipné triky, odpal míčku nebo také technicky velmi zdařilé udržení rovnováhy. Úrovní se někteří vyrobení roboti dali přirovnat dokonce až k programování, které se provádí na vysokých školách.

„Máme ukončenou pilotní výuku na obou školách v rámci dvouletého projektu nazvaného Lego ve výuce informatiky a fyziky. Ta zvyšuje informační a komunikační znalosti žáků pomocí moderních lego stavebnic,“ vysvětlil manažer projektu Radoslav Jirásek.

Roboti patří ke světové špičce jak v učebních, tak i didaktických technologiích a umožňují skloubit reálný svět se světem počítačů.

„Lego využívají nejčastěji k výuce žáci druhého stupně a jsou jím nadšení. Ve fyzice staví modely strojů a lépe tak chápou fyzikální principy. Je to jejich první krok k programování,“ poukázal na využití ve školní praxi Jirásek.

Projekt, který se uskutečnuje díky Operačnímu programu Vzdělávání pro konkurenceschop­nost, z části platí i Evropský sociální fond a státní rozpočet. Podílí se téměř šesti miliony korun.

Projekt odstartoval už v únoru loňského roku. „Lego projekt je podle mého určitě super. Jde o zajímavé oživení práce v informatice a zároveň je to pro mě i zábava,“ hodnotili svorně projekt žáci obou škol. Potvrdili tak, že práce s Legem děti baví a rozvíjí zájem o vědu a techniku.

Roboti patří ke světové špičce jak v učebních, tak i didaktických technologiích a umožňují skloubit reálný svět se světem počítačů.