„O zdravou výživu se zajímám již delší dobu," říká pětadvacetiletá Šťastná. Nyní s přítelem posílají zákazníkům krabici s netradičními potravinami. Jakými? To lidé zjistí vždy až při jejím otevření. Obsah mění každý měsíc.

Červnového zajíce ne v pytli, ale v krabici, dostanou zákazníci právě v těchto dnech. Co se za ním skrývá, proto Šťastná ještě tají. „Produkty vybíráme podle několika kritérií. Obsah krabičky musí mít hodnotu, za kterou ji prodáváme. Je tam vždy pět až šest výrobků. Snažíme se sladit je sezonně. Přes léto posíláme i barbecue omáčku na grilování, v zimě zase nechybí něco sladšího. Lidé by si také z něčeho v krabici měli uvařit," vysvětluje Šťastná.Co je v objednané krabici, se zákazníci dozví až po jejím otevření. Autoři projektu Zajíci v krabici, Petra Šťastná a Václav Šašvata, však chtějí lidem každý měsíc přinášet zajímavé a zdravé potraviny. A trochu překvapení k tomu.

V minulých vydáních byly v balíčku například kakaové boby, dýňová mouka, goji plody, černá rýže nebo speciální čínský čaj. Všechno trvanlivé potraviny. „Mezi zákazníky máme hodně vegetariánů, veganů nebo lidí s bezlepkovou dietou. Snažíme se vyjít vstříc alergikům. Pokud někomu výrobek nepadne do noty, jsme schopní mu jej nahradit," ubezpečuje žena.

S přítelem se nechali inspirovat v zahraničí. „O něčem podobném, ale v kosmetice, jsme četli. V potravinách ale u nás nic takového nebylo, tak jsme se toho chytli," tvrdí Šťastná.

Název vnukl dvojici kamarád ze Slovenska slovy: „To je ako mačka vo vreci."

Nápad se zajícem v krabici podle ženy funguje. Oba se v něm jak se říká našli, projektem se i baví. „Od ledna jsme zaznamenali asi čtyřnásobný nárůst objednávek. Hodně dělá to překvapení. Navíc k výrobkům dodáváme recepty a vysvětlíme, proč je dobré výrobek do jídelníčku zařadit," dodává Šťastná, která se nebrání spolupráci s dalšími výrobci zajímavých potravin.