Vlaky v tuto chvíli mohou využívat jednu z traťových kolejí. „Zahájení dvoukolejného provozu je závislé na postupu prací slovenských kolegů. Aktuálně nemáme od Železnic Slovenské republiky aktualizovaný harmonogram prací, nicméně došlo k určitému zpoždění na jejich straně," řekl Deníku mluvčí Správy železnic Jan Nevola.
Čeští železničáři aktuálně neevidují žádné zásadnější problémy na této části koridoru. „Musíme však vyčkávat s úpravou a aktivací zabezpečovacího zařízení na slovenskou stavbu," podotkl Nevola.
Stavbaři ruší provizorní cesty
Na české straně jsou práce prakticky hotové. Stavbaři nyní podle Nevoly ruší provizorní cesty a vrací terén v okolí do původní podoby. „Zbývá propojit obě dosud rozdělené traťové koleje přes most a provést plnohodnotnou aktivaci zabezpečovacího zařízení. Čekáme na Železnice Slovenské republiky," sdělil mluvčí Správy železnic.
Na koridorové trati bude po kompletním dokončení modernizace možné zvýšit rychlost vlaků z původních sto dvaceti na sto šedesát kilometrů za hodinu. Zlepší se bezpečnost a plynulost provozu a sníží hlučnost a vibrace.
Stavba má skončit v dubnu příštího roku. Plnohodnotný zkušební provoz bude platit podle představitelů Správy železnic do kolaudace stavby, která se předpokládá v roce 2025.
Celkové náklady, tedy stavba včetně projektování, či stavebního dozoru, jsou 595 milionů korun. Modernizace trati o délce jeden a půl kilometru mezi Lanžhotem a hranicí se Slovenskem začala loni.