S ostrou kritikou přišel do redakce Břeclavského deníku Antonín Chrástek z Brumovic. Popsal situaci, která se odehrála na chirurgické ambulanci břeclavské nemocnice. Případem se bude zabývat náměstkyně pro léčebnou a preventivní péči Olga Měšťánková.

Po předchozích návštěvách dvou jiných zdravotnických zařízení muž přivezl manželku trpící bolestmi podbříšku. Chrástek tvrdí, že ji lékařka přesto nechala čekat déle než 45 minut. Žena pak musela ihned na operaci. Bolestmi trpěla 23. prosince loňského roku, Chrástek však se stížností přišel až tento týden.

„Manželka celou noc zvracela a trápila ji nesnesitelná píchavá bolest. Převezl jsem ji proto k obvodnímu lékaři v Kloboukách u Brna," uvedl muž. A pokračoval. „Lékařka, kterou jsme kontaktovali a která nás přednostně vyšetřila, jí dala uklidňující injekce a poslala do nemocnice v Hustopečích. Byla jí diagnostikována těžká kolika slepého střeva," doplnil Chrástek.

Po vyšetření v Hustopečích si podle mužova vyprávění pár vyslechl, že ženu nemohou přijmout, protože neoperují. Následoval tedy druhý přesun. Tentokrát do Břeclavi. „Stále měla velké bolesti. Bál jsem se, že manželce může slepé střevo prasknout a dojde k otravě krve. Nejsem lékař, ale začala mi žloutnout před očima. Máme dvě nezletilé děti, bál jsem se o její život. Měl jsem velmi chmurné myšlenky. Spěchal jsem co nejrychleji," sdělil Chrástek.

Muž také poděkoval

Manželku dopravil do čekárny ambulance chvíli před půl dvanáctou hodinou polední. Sestra mu podle jeho verze řekla, že doktorka ošetřuje jiného pacienta. Po čtvrt hodině muž zaklepal znovu. „Doktorka k úžasu mému a všech čekajících odsekla, že budeme muset počkat a pět minut před dvanáctou opustila ordinaci. Vrátila se o čtvrt na jednu," zmínil Chrástek, jehož partnerka poté skončila na operačním sále. „Lékaři a sestry na lůžkovém oddělení jednali s pacienty úplně jinak. Jim patří dík," vzkázal muž.

Mluvčí nemocnice Radomíra Schweitzerová uvedla, že je škoda, že muž poukazuje na nespokojenost s přístupem některých pracovníků až nyní. „Pokud by se obrátil na vedení nemocnice s připomínkou k chování ihned, celá záležitost mohla být okamžitě řešena. Věřte, že spokojenost pacientů je naší prioritou a pozornost věnujeme nejen stížnostem, ale také připomínkám a podnětům. Uvedené skutečnosti vnímáme jako stížnost, kterou bude osobně řešit náměstkyně pro léčebnou a preventivní péči Olga Měšťánková," sdělila mluvčí.

Poté dodala: „Potvrdí-li se uvedené skutečnosti, jedná se o osobní selhání a pochybení příslušných zaměstnanců a v tomto směru budou vyvozeny důsledky."

Podle předsedy okresního sdružení České lékařské komory v Břeclavi Karla Klanici v podobných případech obecně platí, že spíše než snaha pomoci selhává předávání informací mezi pacientem, sestrami a lékaři.

Klanica tvrdí, že nechat někoho čekat delší dobu bez vysvětlení, je neobvyklé. „Většinou jde o vyhrocené životní okamžiky, kdy má pacient bolesti, je ohrožen na zdraví a nedejbože na životě. Když se nic neděje, okolí to vnímá velmi špatně. Největší problémy jsou v takových případech v předávání informací," reagoval Klanica. Zároveň zmínil, že přesnou diagnózu lze určit až při „otevření" břicha. Do té doby existuje pouze podezření. Jako předseda lékařské komory na Břeclavsku se se stížnostmi na lékaře setkává ojediněle. Ročně jde maximálně o desítku. „Na objem návštěv, které jsou u lékaře, jde o velmi okrajovou záležitost. Dokazování přitom bývá velmi náročné," uzavřel Klanica.