Arogance, nezájem, podle některých i klamání spotřebitele. S tím vším se podle všeho mohou setkat zákazníci břeclavského hypermarketu Tesco. Nemilou zkušenost s nakupováním si odtud odnesl i starosta Moravského Žižkova Josef Buzrla.

„Byl jsem v Tescu v sobotu. Koupil jsem uzeniny, maso a tak dále. Doma manželka zjistila, že zakoupený česnekový bok zapáchá. Jel jsem proto zpátky do Břeclavi a na recepci chtěl výrobek vrátit,“ popisoval starosta. Chování slečny na recepci bylo podle něj ještě poměrně slušné. „Musí zřejmě dodržovat určitá pravidla. Řekla mi, že bez účtenky nemůže vrátit peníze. Řekl jsem, že je přece na zboží štítek, z něhož je vidět, kde jsem ho kupoval. Požádal jsem ji, aby zavolala vedoucího,“ pokračoval Buzrla.

Vedoucí jí nejdřív nebrala telefon, proto slečna z recepce někam odběhla. „Než jsem se dočkal vedoucí, uběhlo téměř čtvrt hodiny. Řešila ještě nějaký jiný případ. Pak se mě velmi arogantním způsobem zeptala: A co vy máte?“ vylíčil starosta Moravského Žižkova. Ženě vysvětlil, že před chvílí koupil v obchodě výrobek a doma zjistil, že zapáchá. Proto ho přišel reklamovat. „Vraťte mu peníze, pronesla, otočila se a odcházela. Volal jsem za ní, aby výrobek stáhli z prodeje. Na tuto mou poznámku už nereagovala a odešla, což mě velice naštvalo,“ podotkl Buzrla.

Čekal asi deset minut a pak se šel podívat, zdali je zboží ještě ve vitríně. Bylo. Vrátil se proto k recepci a tam řekl, že je zkažený výrobek stále v prodeji a bude si stěžovat. Od slečny se mu dostalo odpovědi, že hned zařídí jeho stažení. Na omluvu ovšem čekal marně. Pětadvacet deka boku za 32,50 korun se mu notně prodražilo, protože jel dvakrát z Moravského Žižkova do Břeclavi.

Nákupem a reklamací strávil více než dvě hodiny. Jak dodal, reklamace by se měla řešit jiným způsobem.

Ředitele břeclavského Tesca Jiřího Kaderku moc mrzí, že zákazník nebyl spokojený s přístupem personálu při řešení reklamace. „Osobně prošetřím celou událost, a na pravidelné ranní poradě připomenu všem manažerům a vedoucím, že základním posláním naší společnosti je, že nikdo se nestará lépe o zákazníky než my. Přístup, který popisujete není v naši firmě přípustný,“ reagoval ředitel po seznámení s okolnostmi. Věří, že se jednalo o ojedinělý případ, který se v budoucnu nebude opakovat.

Podle reakcí dalších lidí to ale není jediná stížnost na břeclavský hypermarket Tesco. Svou špatnou zkušenost z nakupování popsal třeba na adrese www.spotrebitele.info Pavel Michna z Břeclavi. Sám tam prý několikrát zaznamenal klamání spotřebitele. „Koupil jsem si salám s uvedenou cenou 15,90 za sto gramů. U této cedulky byly dva velmi podobné salámy. Když jsem si salám přebral, na lístečku byla cena za sto gramů 17,90 korun. Ihned jsem to oznámil prodavačce. Ta odpověděla: My na tento druhý typ salámu nemámé cedulku,“ popsal Michna jednu a ne jedinou nepříjemnou zkušenost z nákupů v břeclavském Tescu.

Že často u pultu s uzeninami něco nesedí, zaznamenal rovněž Michal Nejezchleba z Břeclavi. „Už několikrát se mi stalo, že mi sice dali salám, který jsem chtěl, ale na štítku s cenou byl úplně jiný, dvojnásobně dražší. Kdybych si toho nevšiml, klidně bych zaplatil ten dražší. Kdo ví, kolik lidí už takto napálili. Radši si už dávám pozor a cenu si pokaždé zkontroluji,“ poznamenal.

Ředitel břeclavského Tesca nicméně v úterý takové pochybení nenašel. „Osobně jsem kontroloval všechny pultovky a žádný cenový rozdíl jsem nezjistil. Nicméně, vedoucí úseku čerstvých potravin bude každé ráno kontrolovat cenovky na pultě a jednou týdně mě osobně seznámí s výsledky,“ slíbil Kaderka.

Máte podobné zkušenosti? Diskutovat můžete pod článkem.