„Není tomu tak. Naším hlavním cílem je upozornit na nesrovnalosti při výběrovém řízení, v němž kraje jako dopravce upřednostnily České dráhy. A to i přesto, že naše nabídka by na dotacích vystačila se sumou o sto osmdesát milionů nižší, než s jakou přišly dráhy,“ argumentoval majitel společnosti Student Agency Radim Jančura. Právě ta totiž vlaky Regio Jet provozuje.

Jak dodal, na železnice se rozhodli vstoupit především proto, že po dvaceti letech od revoluce se komfort cestování neposunul nikam dál. „Vidíme na trhu obrovskou díru, kterou bychom rádi zaplnili. Železnice se nabídce autobusové dopravy jednoduše nemůže rovnat,“ podotkl Jančura.

Prodělečný podnik

Podle Jančurova vyjádření by velkokapacitní elektrické vlaky mohly, v případě vyhrané soutěže, vozit cestující už od roku 2011. „Byli bychom schopní pokrýt každodenní jízdní řád vlaků. Kraje si však vybraly bez výběrového řízení České dráhy. Přestože negarantují obnovu vozového parku,“ rozčiloval se podnikatel.

Ačkoli na žlutých vlacích se symbolickou cenou jízdného společnost značně prodělává, podle slov jejího majitele jde především o to, aby upozornila lidi, jak kvalitně by mohli cestovat. Jak se zdá, to se firmě podařilo.

„Dnes jsem se projel jedním z našich vláčků a mluvil s cestujícími. Opravdu byli nadšení. Já mám tedy jen samé pozitivní reakce. Navíc vlaky vypadají pestřeji a zajímavěji než ty stávající, které provozují České dráhy,“ usmíval se Jančura.

Jeho slova o spokojenosti s vlaky Regio Jet potvrzují i cestující. „Ať mluvím s kýmkoli, všichni mi potvrzují, jak jsou s vlaky Regio Jet spokojení. Odkazují především na výborné cenové podmínky, kdy cestující zaplatí jen pět korun, a kvalitní zázemí. Myslím si, že lidé vlaky využívají, jak jen to jde, a využívat je jistě i budou,“ řekla Blanka Papežová z Vranovic.

Jak však Jančura upozornil, jízdné i tratě by se v případě zavedení pravidelných linek musely řídit podle Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kra­je.